Njutning!

Sol och värme är i sig återhämtning och njutning för kroppen efter en lång och intensiv vinter likt den vi haft senast. Under gånga lediga dagar har jag återhämtat mig med att njuta av mina fina familj och den underbara solen. Jag gör det genom trädgårdsarbete och goda middagar samt socialt umgänge.

Balsam för själen, och jag hoppas att när vinterns kyla och mörker kryper på att jag kan ta fram lite ev den energi jag nu laddar upp med. Årets 365 dagar är alla unika, var dag bjuder på något speciellt och jag önskar att verkligen kunde spara på lite mer av det fantastiska som liver bjuder mig att njuta av.

Jag tror mig ha återfått balans inom mig efter förra veckans hektiska dagar så jag kan angripa den kommande veckan med hull och hår.

När jag pratar med mina kunder om viktnedgång och träning kan vi många gånger prata om den hårda faktan - mängd träning, antal set, totala summan vikter att lyfta, antal deceliter mat att ge kroppen. Vi pratar sällan om BALANS, välmåendet inom dig som är mer än viktigt för att nå dina mål. Hur just du hittar din balans är ovisst, men med all säkerht söker du den ständigt. Att lära sig beakta vad som gör gott för just den egna själen är en konst som sällan eller aldrig använda av människor. jag har många gånger tyckt att den religöse eller yoga-fanatiske individen är mer ån märklig. Jag har ändrat mig och jag är så stolt över det. Jag är precis lika märkligt, fast med min egen tro och mitt egent sökande efter BALANS. För jag TROR att vi alla söker just BALANS, dock är de föremålen för vägarna till detta som varierar.

Ikväll njuter jag av en stilla kväll och lägger lite mer energi på en hylla att spara till en regning dag. Dem kommer, det får man vara så säker på, och då är ett lager väldigt skönt att ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0